beaudine.reismee.nl

3 maandjes

Hoi iedereen,

Vandaag ben ik hier alweer 3 maanden.
Ik heb deze weken veel gefietst.
En heb veel met de kinderen gespeeld en op gepast.
Ook ben ik naar Why not geweest alleen.
Dat was egt heel saai en dat doe ik niet weer haha.
En ik ben naar Varese geweest.

Van het weekend zijn mijn ouders geweest in Milaan.
Ik ben daar 2 nachten blijven slapen.
Eerst zijn we naar Duomo geweest en hebben daar geshopt.
Daar was een concert bezig van radio Italia.
Ook zijn we in de dom geweest en in een museum.
De trein, metro en bus ging niet zo goed allemaal.
We zijn uit eindelijk met veel moeite in Varese aan gekomen.
Daar konden we niet verder want het was een feestdag en toen heeft mij gastvader ons op gehaald en naar het restaurant gebracht in Marchirolo want dat hadden ze voor ons gereserveerd.
Eenmaal in het restaurant aan gekomen kwamen opa en oma langs om gedag te zeggen .en ook om te zeggen dat we niets hoefde te betalen dat hij dat deed.
We kregen allemaal toetjes en papa limoncello met ijs terwijl we dat niet besteld hadden.
Daarna zag papa een schelp en die wilde hij natuurlijk hebben dus ging die het in het half nederlands duits vragen en mama er natuurlijk tussem door met half engels duits en nederlands.
Heel beschamend dus had ik maar besloten om me er mee te bemoeien en om het in het italiaans te vragen.
Maar in plaats van de schelp kregen we schelpen met vis erin mee naar huis om op te eten en niet de goede schelp.
Toen vroegen we om de rekening want we wilde niet dat opa dat ging betalen en vooral de vis niet die we mee naar huis kregen.
Maar dat mochten we niet.
Later zijn we naar Ponte tresa gwweest met de bus en daarna na me gastouders.
Toen ben ik weer met hun mee gegaan en hebben we een terrasje gepakt.
De eerste keer dat we op dat terras zaten was er een ober die homo was en was heel druk en heel raar.
Toen kwam er een man met rozen aan en die drukte een roos in onze hand en hij verwachte dat papa dat ging betalen.
Toen kwam die ober aan en pakte die rozen af en gaf hem aan die man en duwde hem letterlijk weg.
De tweede keer dat we er zaten ging er een dronken vrouw bij ons zitten en die werd boos omdat papa nederlands tegen haar praatte want dat kon ze niet verstaan.
Maandags zijn we wezen shoppen op milano centrale en toen ben ik weer terug gegaan alleen met de trein.
Mama moest natuurlijk huilen en papa vraagt dood leuk wat is er aan de hand doen je voeten pijn? Haha.

Gister ben.ik naar de begraafplaats geweest met oma naar haar dochter, moeder en oma.
Ik wist niet zo goed wat ik er van moest vinden en al helemaal niet wat ik moest zeggen.

Ik ben naar de supermarkt geweest en daar vroeg iemand aan mij of ik uit wilde gaan met hem dan komt hij me zaterdag ophalen.
Ik zei tegen hem zaterdag kan ik waarschijnlijk niet want dan slaap ik waarschijnlijk bij de broer van mijn gastmoeder.
Toen zei hij okee is goed ik kom je zaterdag ophalen.
Gelukkig begrijpt hij nu dat ik niet kan.

Morgen ga ik denk ik eerst naar Varese en daarna uit ergens.
En dan blijf ik bij de broer van mijn gastmoeder slapen.

Ciao tutti

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!