beaudine.reismee.nl

Settimana nove!

Dag iedereen!


Deze week was een lastige week.


Mijn gasstmoeder was de hele week aan het werk.


En er stond een hele harde wind dus de kinderen bleven 9 van de 10 keer binnen.


Ook zat ik er eventjes door heen.


Maar daar ben ik heel erg door heen geholpen door lieve mensjes uit Nederland.


Nu gaat het wel weer en vind ik het wel weer leuk.


Maar nu zie ik ook heel erg in wat ik achter heb gelaten in Nederland.


En ik geniet hier echt heel erg van de leuke momenten!


Maar je hebt natuurlijk niet alleen maar leuke momenten.


Maar wat heb ik deze week gedaan.


Zaterdag wilde ik naar Lugano gaan in Zwitserland.


Maar toen realiseerde ik me dat ik geen Zwitsers geld had.


Ik geloof dat het franken zijn en hier hebben ze gewoon de euro.


Toen ben ik even door Zwitserland heen gelopen langs het meer.


Ik heb daar mooie foto´s genomen!


Ik zou ze er dalijk ook wel ff bij zetten.


Nou het meer loopt ook door Italië in ponte tresa dus ben ik door gelopen naar ponte tresa.


Daar heb ik een lekker ijsje gehaald en een paar italianen ontmoet.


Ook op een terrasje heb ik met een aardige jongen gepraat.


Wel in het Engels maar das ook goed voor me woordenschat.


Ik was van de week bij mijn Nederlandse buurvrouw en toen moest ik in Engels, Nederlands, Duits en Italiaans praten.


Dat is wel echt heel lastig om te doen!


Ik heb deze week best wel veel mensen ontmoet.


Ook al moet ik heel erg na denken over wat ik zeg en zeg ik niet altijd alles goed.


Maar dan begrijpen ze het wel en het gaat steeds beter.


Ik ben nu ook veel aan het leren want altijd als oma langs komt praat ze heel veel italiaans en 's middags moet ik van haar studeren.


Ik heb met de eigenaar van why not gepraat en hij zei dat er in eind deze maand begin juni allemaal nederlanders komen.


Dus dat is wel heel leuk!


Ik ga binnen kort even kijken bij een plaatsje bij Luino en dat heet posto dell'ollandese (plaats van de Nederlanders).


Ook heb ik een paar mensen ontmoet die ook aan het oppassen waren in de speeltuin.


En ik ga (bijna) elke dag naar de supermarkt en die mensen daar kennen me ook al allemaal en daar maak ik ook altijd een praatje mee.


Morgen zou ik eerst naar de broer van mijn gastmoeder gaan en met hem uitgaan en daar blijven slapen maar ik moet helaas oppassen.


Okee dat vind ik opzich wel heel leuk om te doen!


Alleen ik ben nu een beetje aan het twijfelen wat ik wil gaan doen..


Of met kinderen werken van 0 t/m 4 of van 4 t/m 9 jaar.


Maar daar kom ik vanzelf wel achter.


Voor de rest een hele drukke week gehad met lange dagen.


ciao tutti! :)

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!